sâmbătă, 5 decembrie 2009

Film alb-negru

Iata ca s-a nascut si primul meu film alb-negru. Am folosit un AGFA de ISO 400 (asta pentru ca ISO 200 n-am gasit la vremea cand l-am cumparat).
Din nefericire am avut destule probleme cu primul tanc, pe care filmul n-a vrut sa se ruleze sub nici un chip, mai mult de doua spire. Evident ca atata frecare a condus la deteriorarea prematura a filmului (zgarieturi, scame, pete). Din fericire acestea nu fac decat sa dea vechime. O alta problema de care m-am lovit a fost si este neobisnuinta de a regla aparatul manual, fapt ce a condus la destule fotografii fara claritate. In plus, desi am am cronometrat cat am tinut revelatorul si fixatorul pe film, acesta nu are contrastul prea evident (sau ma rog, presupun ca aceasta e vina).
Totusi, mi-am luat inima in dinti si postez o prima fotografie cu riscul de a fi calcat in picioare.

P.S. Nu ma las batut si voi mai face fotografie pe film. It's a promise.

Aparat: Zenit E
Obiectiv de kit: 50mm f/3.5
ISO 400
Prelucrare PS
Titlu cu Helicon Filter

6 comentarii:

  1. Fiind primul film alb negru eu zic ca lumea ar trebui sa fie mai indulgenta cu tine...deabia de pe la al doilea film attrebui sa inceapa calcatul in picioare...
    eu te felicit pentru vointa,rabdarea si curajul tau...
    fotografia arata bine avand in vedere toate peripetiile insa nu-mi place incadrarea...subiectul e pe mijloc...si ce cauta ghiozdanul tau in cadru?

    RăspundețiȘtergere
  2. avand in vedere ca este prima oara cand developezi nu pot decat sa te felicit
    este adevarat ca fotografia nu prea are claritate, contrast si alte cele dar cu timpul le vei stapani pe toate daca insisti sa faci fotografii pe film

    RăspundețiȘtergere
  3. si eu te felicit pentru indrazneala si perseverenta, si eu visez sa realizez candva fotografie pe film, mai ales ca imi place fotografia alb negru.
    mult succes in continuare si la cat mai multe filme developate.
    toate cele bune.

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari ... pentru prima incercare a iesit foarte bine. Imi place mult.

    RăspundețiȘtergere
  5. e buna. dar contrastul nu prea important pt ca daca l-ai gresit din developare il faci in adobe (lucru pe care vad ca nu l-ai facut).
    clarul e problema aici si expunerea. daca vrei iti imprumut eu un 50mm f/1.8 sau un 135 mm japonez de sta matza in coada.

    RăspundețiȘtergere
  6. eu vreau sa te felicit fiindca ai fost hotarat pana la capat cu developarea. Nu a zis nimemi ca e usor. Eu am facut un film si mai astept al doilea film ca sa le developez (evident I am buying some time, imi e teama de ce dezastru va iesi :))Oricum eu am incercat cu Smena 8M.
    in conditiile date nu a iesit rau.
    Mai incearca, nu te descuraja!

    RăspundețiȘtergere